tisdag 16 februari 2010

Vardagsrummet

När jag kom hem från jobbet idag så städade jag skafferiet... och insåg att vi har tamefan inte ett skit att äta.... eller jo... blå band såser... har typ 15 paket (alla syns inte på bild)...

Jag och Stefan, (mest Stefan) har rivit ut halva golvet ur vardagsrummet nu på kvällningen... Ska ju sätta fart och lägga golvet så att en kille ska komma hit å måla/tapetsera åt oss, hur underbart som helst :)) Pojkarna tyckte att det lät illa så de satt i soffan såhär till att börja med..


Sen hjälpte de till att bära iväg golvskivor som ska kastas
Och ÄNTLIGEN ska dessa gula/aprikosa tapeter BORT!


Denna bild är tagen från tvrummet in mot lillhallen, där inne till höger är vårt sovrum och rakt fram är toaletten.. där är golvet borttaget, ska bli samma golv som vi ska lägga i vardagsrummet. Och alla liser av alla dess slag ska bli VITA.

Ja det var lite från dagen det...
Jobbat idag 6-15... inventering och lite tidningar å så... sen mathandling och en sväng på stan efter det.. jobb onsdag, torsdag och fredag också sedan lite ledighet...

7 kommentarer:

  1. Men shit, finns det ens 15 olika såser? :P

    SvaraRadera
  2. hahaha... nä många av samma, aldrig minne av vilka som finns hemma ;)

    SvaraRadera
  3. Det första jag såg i ert skafferi va Fun Light. Vem är d et som dricker så mycket sånt? Vad är det för smaker ni har? Dem är goda kalla om somrarna men int alls nå nyttigt med dem.

    SvaraRadera
  4. Gör egna såsåer =P Det är mycket godare... jag gör alla såser själv utom bea.

    SvaraRadera
  5. Melle: Nu har vi apelsin appear och den nya och svindyra smaken wil strawberry/watermelon... sådär, känner igen den smaken från någonstans sedan jag var liten. annars är wilberries och rasberry mina favoriter.. Vi dricker alla saften, på sommaren har vi typ 10 flaskor hemma, gott att kunna variera sig.
    Anneli: jag skulle gärna göra egna såser om jag kunde men är inte så intresserad... ibalnd kokar ja ihop nå själv men såna brun-curry-grädd-hollanaie-bea osv är lättast på påse ;) men helt klart godare om man gör själv

    SvaraRadera
  6. Det första jag såg var oboyen. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag älskar oboy :-) Testat den mörka?

    SvaraRadera
  7. Den nya Funnen lät god. Måste köpa den. Annars gillar jag appear bäst.

    SvaraRadera