onsdag 24 februari 2010

Gardiner?

Sätter även in denna bild för att man ska se mer hur rummet ser ut...


Nu till min fråga... kan man skippa gardiner i detta (stora) fönster, och ha gardiner i de andra två mindre fönstren utan att det ser konstigt ut? Isf vad för sorts gardiner?

Allt i listväg ska ju självklart bli vitt... och snart är nya tapeterna på plats... vill ha tips och kommentarer på vad man kan göra åt fönstren... Jag tycker att detta fönster är för fint för att gömma bakom gardiner...

4 kommentarer:

  1. Strunta i gardiner. Det är för mesar.

    SvaraRadera
  2. Va fint ni får det Jessica !!
    Det skulle säkert bli jättesnyggt med stora grönväxter iställetför gardiner....
    Ha det gott, kram Britt Inger

    SvaraRadera
  3. Ljusa (om jag får bestämma vita såklart) genomskinliga längder! Släpper in ljus, skymmer inte fönstren och känns ombonat! Det kommer inte kännas mysigt utan gardiner. För det är väl där du kommer sitta med chokladkakan och mysa?!
    //J2

    SvaraRadera
  4. KUL att hitta din blogg NU!!!!!
    Några tips...
    Göm absolut inte fönstret med för stora växter! Det drar uppmärksamheten från själva fönstren.
    Har ett par vänner som har lika som er, för fina fönster för att gömma;-) och dom kör utan gardiner och då lägger man verkligen märke till fönstren, det första jag sa "wow" åt när jag klev in hemma hos dom var just fönstret, annars kan ni göra så att ni hänger en eller ett par panel längder bara på dörr sidan (svägerskan har så och hon har arbetat som inredare åt mio) Jag har lite respekt för sånna personer:-P och därmed litar på deras smak. (men då har hon INTE "för fina fönster för att gömma:-D
    Så om du "vågar" så tycker jag verkligen du ska prova utan gardiner. Du har ju som du själv nämnde andra fönster att ha gardiner i.

    Mvh Hanna S

    SvaraRadera