tisdag 22 september 2009

Ledig tisdag

Snart ska jag med grannen Josse och hennes dotter på stan och käka lunch. Skulle ju egentligen ha vart så smart att jag var med nån utan barn för att få det lite slappt men men.

Och så ska jag på Alen och hämta ut min bok som jag skulel ha fått i fredags när den släpptes, men men.. 112 sånger av Lars Winnerbäck. Lovely!
Och hämta ut min kamera som har varut på lagning, hoppas den funkar bra nu.

Barnen är på dagis på vår lediga dag, den ni. Ska hämta dem klockan 14, de älskar verkligen dagis, bra det. Och vilken skillnad det är på kommuner, för i Söderhamn får man faktiskt ha barnen på dagis fast man är ledig, så länge man har ett arbete och ingen är arbetslös el föräldraledig med något annat barn. Ville bara skriva det så jag inte får någon påbackning.

Tänkte även kika efter någon tröja tills de ska knäppa kort på dagis.

Hur ska man klippa pojkarna? Vi rakade ju av dem håret i somras och nu har det ju växt en del, vill ju de ska ha lite längd på håret i framtiden men fram tills dess då? Hur kan man fixa/klippa till det? Stubb är ju det fulaste som finns och så som de har ju är ju inte heller så snyggt. Är det bara sätta på dem em mössa och/eller blunda?

Sen till middag ska jag kanske försöka mig på min första pastagratäng, tycker det verkar så gott.
Hej!

1 kommentar:

  1. Det blir pastagratäng här hemma med. Vad har du i eran?

    SvaraRadera