fredag 4 februari 2011

Ikväll ska Jocke bjuda på mat... spännande :)

1 kommentar:

  1. Jag antar att det var du som kommenterade mitt inlägg, hoppas det för nu svarar jag dig ;P Haha!

    Det spelar nog ingen roll... Jag gick ju också ner allt nästan direkt.

    Du märker det om du ligger på rygg och böjer upp lite av överkroppen försiktigt, om du då känner på magmusklerna så känner du om dom är som vanligt eller om dom är delade. Man kan ha en delning upp till 20cm, min delning är ca: 2 cm.

    80% av alla får delade magmuskler när dom är gravid för att barnen ska få plats, för vissa går dom ihop för andra inte. Det är vanligare att dom inte gör det vid snitt, eller vi andra operationer då man skurit i magmusklerna.

    Det är inte bra för varken hållning eller tarmarna. Och om det inte går ihop så bör man operera. Det är ännu viktigare att dom går ihop om man vill ha fler barn, annars kan delningen/glappet bli större vis nästa grav.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera