måndag 11 maj 2009

Måndag

Idag har det varit fint väder, härligt! Ibland har det kommit några kalla pustar men det får man stå ut med.
Vi började morgon med lite sovmorgon, klev upp halv nio. Sen kollade vi lite tv och lekte. Sen till tidig lunch käkade vi alla tre mannagrynsgröt.
Efter det hade kidsen lite utelek på vår lilla gård medans jag plockade ihop mina ärendesaker och fixade till hår och ansikte.
Sen en prommis in till stan och kidsen somnade redan innan vi kommit till kafferosteriet.
Uppdaterade min icke "sim-kunniga" mobil på Euronics men nu vet jag inte vart jag gjort av den, ska se i allt vill funka, det tråkiga dock är att de nollställt hela telen och jag har/hade väldigt många nummer på den.
Sen blev det lite lekpark, skoj! De håller på att bygga om den, får hoppas att den bli klar innan sommaren.
Sen hem!
Laga mat, panerade rödspätta och kokade potatis och en äcklig jävla fisksås.
Tvätta 2 maskiner kläder och en maskin med blandat handdukar och sängkläder.
Sen städarmåndag då för hela slanten. Några extrautmaningar hade vi även denna vecka. Snart är hela lägenheten fri från minsta lilla skräp/onödigt man kan tänka sig.
Jag har städat/rensat ur skåpet i köket där vi har glas och kaffekoppar så hela översta hyllan vart tom och har ju lite mer spridning på sakerna som är kvar.
Stefan skrubbade rent sopskåpet och rensade bland lite onödigt.
Jag fixade ordning alla kidsens kläder ner i byrån men oj så trångt! Nu måste man ha köpstopp!
Kidsen sover nu, sen trekvart tillbaka.
Stefan är.. ja gissa vart?!?! ... Jo i skogen och jagar stackars djur.
Än nöter han på att vilja ha det där äckliga stackars bockskallen upphängd i vardagsrummet. But No way!
Jobb tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Sen kryssning lördag till söndag. Kul. Ska bli skönt att göra något lite annorlunda som man inte gjort på länge.

I morgon ska jag ut till Anette och Micke på Tupperwareparty.. dyyyrt och eg är jag inte mycke för sånt. Men försöker roffa åt mig några "hitta på timmar" jag också. Blir nog inköp iaf, plastglas/muggar som är bra inför sommaren till kidsen så att de slipper få i sig någon geting eller något annat kryp. Sen någon speciell burk att ha kött i som Stefan hade önskemål om, dock väldigt dyrt men vafan.
Och snart börjar ju tutbingon också tror ja och då kanske man har nån till timme att göra saker på. Måndagar är jag ju alltid ledig som sagt, ledig från Coop. Men städdag här hemma. Hållt oss i tre veckor i sträck nu, peppar peppar!
Nä nu ska jag kolla mobilen om den mår nå bättre!
Hej!

2 kommentarer:

  1. Långt inlägg. Men jag tycker om sånna. Tupperware är faktiskt bra saker men som du säger, dyra. Min mamma hade massor med sånt förr och något har jag väl själv efter henne. Men hon har ju kastat en hel del med!Så skit i om det inte är nå intressant men kan komma iväg själv ett tag. Äter du verkligen gröt? Ska jag skicka dig mitt nr eftersom din mobil är nollställd?

    SvaraRadera
  2. Tutbingo va de längesen jag va på. Undra om man skall masa sig iväg i sommar... :-) Gillar Hällåsen bäst fast det är rätt skoj i Mohed med.
    Tjipp :-)

    SvaraRadera