tisdag 10 mars 2009

Stockholm och Metallica

I torsdags kväll kändes vår Stockholmresa långt borta. Maximilian spydde ner halva vardagsrummet. Sen spydde han tack och lov inget mer under natten, kidsens farfar kom hit vid 12 tiden på fredagen och vi kunde åka, ett par timmar senare än planerat bara.
Stannade i Gävle och käkade på Max sedan åkte vi till Thomas, Maria och lilla Tuva i Upplandsväsby, kuul att se dem, 10 månader sedan sist och första gången med Tuva.
Efter ett par timmar åkte vi vidare in mot Stockholm och installerade oss i lägenheten, 3 minuters gångväg från drottninggatan, sköönt! Gick och kikade lite på stan och inhandlade mig en ny klocka ordinarie pris 1699:-och köpte den för 350:- så jag känner mig mycket nöjd.
Sen gick vi på bio: Borta bäst, hemma värst. Jättekul film faktiskt.
Sedan efter den gick vi till kungshallen och käkade ris, friterad kyckling och sötsur sås. Sen till lägenheten och kollade lite tv innan vi somnade. Sov dåligt, oskön säng.
Lördag upp vid halv nio låg och drog oss ett tag och njöt av att kunna göra det. Sen upp och göra oss klar för dagens shopping. Stefan åkte ut till Älvsjö för att gå på båtmässan. Han inhandlade två stycken nya flytvästar åt kidsen som de ska få av farmor och farafar i födelsedagspresent.
Jag mötte upp Marie på stan runt lunchtid och vi käkade sen gick och kikade lite. Blev en parfym, Diesel Fuel for life, 2 enkla linnen, hårborste, värmeskydd åt håret åt mig, 2 jeans, 2 tshirts och 2 badbyxor åt kidsen. Tråkigt nog hittade jag inget mer så missnöjd med shoppingen.
Runt tre gick jag och Stefan tillbaka till lägenheten för att fräscha till oss inför Metallica och la oss och vila en sväng.
Sen gröna linjen ut till Globen för att möta upp Martina och Stellan från Gotland och Bettan, Thomas och Patrik.
Vi satte och på en restaurang där intill och käkade god mat, pratade skit och de drack.
Sen runt 19 tiden var det dags att röra sig inåt Globen för att se förbanden, och strax efter klockan 21 klev Metallica ut på scen och jäklars vilket jubel. Dock kände jag inte samma känsla som när älskade Winnerbäck kliver upp, haha.. men då var det ju typ 10-15 år sedan jag lyssnade på Metallica också.
Iaf så var konserten väldigt bra, hade ståplats alldeles nära scenen. Har lite bilder dock ingen överföringsgrej till mobilen den är spårlöst försvunnen. Stefan fick tag i en Metallica badboll åt kidsen som de släppte ner från taket på sista låten Seek and destroy. Så nu är han väldigt mallig att de kommer ha som han uttryckte sig: tuffaste bollen på stranden.
Efter konserten hem och sova. Först köpte vi dyr snabbmat, 2 korv med bröd och en cola för 75:-
Sov bättre natten mot söndagen kanske för jag var tröttare. Sov till halv tio helt ostört, skönt. Gick ner på stan och åt frukost och kikade lite på loppisen på hötorget, Stefan 75åringen Hedman köpte en pipa. Skulle sen till Kungens kurva och kika tänkte vi med gpsen visade oss helt fel så vi sket i det och kikade in på Coop Forum i Rotebro ist.
Sen heeem... heeem till kidsen <3 class="blsp-spelling-error" id="SPELLING_ERROR_38">Hassela och åkt skoter, snowracer, byggt snögrottor och haft lite kompisar där.
Nu ska jag äta en macka och hoppas min magvärk går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar