söndag 22 februari 2009

Söndag

Är det idag. Tråkigt, eftersom jag ska jobba i morgon. Hade velat haft en längre helg.
Men denna helg har vart bra den. Igår var vi i vår lilla familj plus min minilillebror, Sofia, Marcus och Alva på buspalatset uppe i Hudik, jättekul hade barnen det, alldeles svettiga.

Kidsen är uppe och sover middag nu, Stefan åkte till Emil för att få lite egentid, som om han inte har det ofta ändå (?) Men jag ska inte klaga sköööönt att vara själv när ändå kidsen sover.

Jag hade tänkt baka lite för att min syster ska komma på besök men nu skriver hon i sina sms att ingen behöver kaka så jag tappade liksom lusten. Men kanske lika bra det, jag ska ju inte äta massa skit. Igår åt jag nästan en hel dajmkaka och colaburk jag är inte nöjd på mig själv över det, men lite behöver man för att orka kämpa på. Nya tag bara!

Fia vill ha med mig på fest i helgen, har ju redan tackat nej till Marias fest eftersom jag jobbar och den kändes inte superlockande, inte så förtjust i fester där man ska vara långt bort, måste åka taxi och lägga ut onödiga pengar innan man väl är på krogen.. men nu börjar jag tvivla, lite sugen på att gå ut ändå. Ska kolla upp hur det isf ser ut. Känner nu att jag behöver komma ut lite och se lite folk, JAG behöver lite egentid. Vart lite mycke ett tag nu igen. Men så är det väl. suck suck.
Hör kiden med namn Maximilian är vaken än, legat där uppe i 45 min och tydligen inte somnat än, men han är positiv iaf. babblar på. Så han får vara kvar där uppe.

nu ska jag nog baka ändå. Blev lite sugen. Kanske ska svulla lite idag också, bara lite fikabröd sen så blir det bantshaker nästa vecka igen hehe
Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar